תריסים ונציאניים מעץ – כל מה שרצית לדעת

תריסים ונציאניים מעץ הם מהסוג הנפוץ ביותר של תריסי עץ הקיימים כיום בשוק. תריסים אלה הם בדרך כלל יקרים יותר מווילונות, וילונות ותריסי פלסטיק ובכל זאת, יש להם יתרונות רבים להם כמו עמידות, תחזוקה נמוכה ושליטה טובה יותר על האור.

מדוע קוראים להם תריסים ונציאנים?

מהם תריסים ונציאנים ואיפה הם קיבלו את שמם? תריסים ונציאניים הפכו למעשה למונח כללי המתייחס כמעט לכל תריסי החלון. תריסים ונציאנים הם תריסי חלון עם לוחות אופקיים המוחזקים על ידי מיתרים המרימים, מורידים ומטים את התריסים.

מקורות מוקדמים

תריסי חלון עשויים לוחות אופקיים פותחו כפי שאנו מכירים אותם בשנת 1794. הם קיבלו את השם תריסים ונציאניים מכיוון שהם במקור הגיעו מוונציה, איטליה. תריסים ונציאנים אלה החליפו את וילונות הבד.

התפתחויות

תריסים ונציאנים הוחזקו במקור על ידי רצועות בד ולא מיתרים. בשנת 1966 פותח עיצוב חדש למערכת הגלגלת. זה יצר שליטה רבה יותר בתפעול התריסים. עם הזמן הלוחות הפכו לצרים יותר ועשויים מחומרים אחרים כמו אלומיניום או ויניל.

חסימת אור

תריסים ונציאניים מעץ מיוצרים מלוחות עץ הנערמים זה בזה כשמגביהים את התריסים והם בדרך כלל מחוברים לחוט המאפשר התאמת אור הנכנס לחדרכם. הדבר נעשה על ידי התאמת זווית העמידות: כאשר לוחות הזווית פונים בזווית כלפי מטה הם חוסמים את אור השמש אך כאשר הם אופקיים זה אל זה, יותר אור יכול להיכנס. 

סוגים:

פרסינט

פרסינט הוא עץ ייעודי ואיכותי במיוחד. למרות שחומר גלם זה יקר יותר מסוגי עץ אחרים, זהו התקן היוקרתי הגבוה ביותר בעולם, המספק אריכות ימים למוצר שנראה כמו ריהוט. ה- Frassinette קליל ויציב במיוחד.

בָּמבּוּק

במבוק מצוין כתחליף עץ מצוין בגלל איכויותיו המיוחדות. שימוש תעשייתי מוגבר במבוק יפחית את הלחץ המופעל כיום על יערות הגשם. מדינות רבות כבר מקצות אזורי יבול עצומים לבמבוק ופיתוח טכנולוגיה שתסייע בשיפור השימוש בחומר טבעי וזמין זה.

סולם דקורטיבי

אתם יכולים לבחור במראה סולם דקורטיבי ומיתרי סולם כדי להעשיר את מראה התריס שלכם. הדפסים של אותיות או פרחים יפניים במגוון גדול של סגנונות יוסיפו נופך אופנתי במיוחד לתריס.

מאמרים נוספים

About the Author: admin